Vilniaus lopšelis – darželis

„Sakalėlis“

 

 

 

 

 

 

 

PROJEKTAS

 

 

„Daržiukas darželyje”

 

PROJEKTAS SKATINANTIS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKUS DOMĖTIS AUGALO AUGIMO IR PRIŽIŪRĖJIMO BEI PANAUDOJIMO PROCESAIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Auklėtojos:

Gerda Mitrulevičienė

Jolanta Šymianecienė

Renata Kazėnienė

Jolanta Sinkevičienė

 

 

 

 

 

 

Vilnius

2018 –2019 m.m.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 

Tikslas – siekiama vaikus motyvuoti dometis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais.

Uždaviniai:

  darželio teritorijije įrenti daržo lysves;

   skatinti vaikus aktyviai veikti sodinant sėklas, laistant ir prižiūrint augalus;

    stebėti, analizuoti ir kitaip tyrinėti augančius augalus;

     nuėmus derlių ragauti, gaminti arbatas žiemai;

     tėvų įtraukimas bendravimui ir bendradarbiavimui.

   Eiga:

2018 metų pavasarį lopšelio – darželio „Sakalėlis” kieme, įstaigos pedagogės, įkūrė lysves ir pradėjo pažintinį bei patirtinį ugdymą taikyti lauko erdveje.

„Geniukų“, „Gandriukų“, „Drugelių“ ir „Girinukų“ grupių ugdytiniai su pedagogėmis sodino sodinukus, augino juos grupėse. Su vaikais analizavo augalui augti reikalingas sąlygas, augalo sandarą. Vaikai viską patyrė patys: sėjo, laistė ir prižiūrėjo savo sodinukus. 1pav.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 pav. „Gandriukų” grupės vaikų sodinami moliūgai ir vaistažolės į mini šiltnamį bei augalo sandarą atspindintis sodinukas

 

Vaikų sodinti ir grupėje auginti moliūgų daigeliai tapo „Gandriukų” grupės vaikų dovanėlėmis šeimos šventės metu. Vaikai labai stebėjo augančius daigelius ir vis nekantravo kada jie bus persodinami namuose į daržo lysves. Taip vaikų išauginti sodinukai iškeliavo į jų namus.2 pav.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 pav. Užsiaugintos dovanos šeimos šventei

 

Toliau, vaikai su tėvais, moliūgus augino namų, senelių daržuose ir visą priežiūros procesą fiksavo nuotraukomis. Vaikai patys dalyvavo daigelių persodino darže procese. Stebėjo ir patys išbandė augalo sodinimo skirtumą kai yra sodinama sėkla ir kai sodinamas daigelis, suprato, kad yra skirtingi sodinimo būdai. Pasodintus moliūgus laiste ir nuolatos stebėjo augimą. “Tik nuvykus pas močiutę į kaimą Rytis prašydavo nueiti ir apžiūrėti jo moliūgą” – Ryčio mama. 3 pav.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 pav. Ryčio, Mirian ir Manto moliūgo auginimo akimirkos

 

Tačiau vaikai grupėje ant palangės išsiaugino ne tik moliūgų sodinukus, bet ir vaistažolių. Kurių sodinukai buvo susodinti darželio daržiukyje. Čia sėkmingai auginta buvo: moliūgai, agurkai, pomidorai, ridikėliai, bazilikai, krapai, petražolės, čiobreliai, mėtos, medetkos. Daržiuką vaikai lankė nuolatos, laistė jį, uostė prieskoninius ir vaistažolinius augalus , ragavo įvairias daržoves. Vaikų žodyne atsirado naujų savokų supratimas ( pvz. Vaistažolės, prieskoninis augalas ir pan.). Vaikai ne tik sužinojo kokios sąlygos reikalingos augalui augti (žemė, saulė, vanduo), bet ir realiai bandė sukurti visas reikiamas sąlygas, kadangi vasara buvo sausa, trūko lietaus, tai vaikai daržiuką laistė. Taip pat su vaikais atlikome pomidoro analizę, pjovėme jį ir žiūrėjome iš ko susidaro pomidoras. Lyginome sunokusį ir žalią pomidorus. Įvardijome kuo jie skiriasi. Vaikams labai patiko tiriamoji veikla.

Labai vykęs projektas, kuris bus tęstinis ir ilgalaikis. Ši įstaigos kieme atsiradusi erdvė suteikė galimybę vaikams įgauti žinias ir pažinimą per patyrimą, išgyvenimą. Vaikai įsisavino augalų augimo procesus. Gavo patirties kaip sodininkai.

Daržiukyje užauginti 6 vidutinio didumo moliūgai pasitarnavo matematinių įgūdžių formavimo žaidimuose, „moliūkiados” varžytuvėse kaip sporto inventorius ir moliūginio skanesto stalui.

Daržiukyje užaugo: mėtos, čiobreliai, medetkos. Iš jų su vaikais gaminome arbatą ir visi kartu skanavome darželio kieme. Tad vaikai susiformavo suvokimą, kad užauginti augalai turi tiesioginę naudą jiems patiems, kaip daržovės (vitaminai) ir arbata.

 

Pirmajį šio projekto etapą vainikavo šventinė popietė, kurios metu „Geniukų“, „Gandriukų“, „Girinukų“ ir „Drugelių“ grupių ugdytiniai su pedagogėmis iš kaštonų kūrė moliūginę mandalą ir vaišinosi arbata. Vaikai vieni kitiems pristatė eilėraščius apie daržo karalių moliūgą ir maloniai tarpusavyje pabendravo.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 

 

Vilniaus lopšelis – darželis

„Sakalėlis“

 

 

 

 

 

 

 

PRAMOGA

 

 

„Moliūkiada”

 

PRAMOGA SKATINANTI IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ FIZINĮ AKTYVUMĄ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Auklėtojos:

Gerda Mitrulevičienė

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilnius

2018 –2019 m.m.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Tikslas – Panaudojant gamtines medžiagas (medžių lapus ir moliūgus) skatinti vaikų fizinį aktyvumą lauke, aptarti metų laikus ir moliūgą kaip naudingą daržovę.

 

Uždaviniai:

  • dar kartą aptarti ir užtvirtinti žinias apie rudenį (kaip metų laiką) ir jam būdingus požymius;
  • sugrėbti nukritusius lapus ir iš jų suformuoti dvi skirtingo tipo trasas;
  • skatinti vaikų fizinį aktyvumą lauke estafečių pagalba;
  • panaudoti darže užaugintus moliūgus kaip sportinį inventorių;
  • smagiai ir sveikai praleisti popietę lauke.

 

Pramoga vyko:2018 m. spalio 12d.

Pramogoje dalyvavo: “Gandriukų” ir “Girinukų” grupių ugdytiniai ir pedagogės.

 Vaikai pedagogių padedami sugrėbė medžių lapus ir suformavo moliūkiadai reikalingas trasas.

Pramogai įgyvendinti buvo suformuotos dvi skirtingos trasos:

  • neilga – tiesi. Ši trasa buvo panaudota estafetei, kurios metu  nešant moliūgą lenktyniavo  dvi komandos.
  • vingiuojanti aplink medžius. Ši trasa vaikams padėjo nerti medžiams skarą, kad nukritus lapams jie nesušaltų. Vaikai bėgo zigzagais tarp medžių ir tarsi patys tapo siūlais, kurie “mezgė skarą”.

 

Tikrai pasiteisinusi ir labai smagi fizinį aktyvumą skatinanti pramoga vaikams. Oras buvo nuostabus, aplinkos spalvinė gama nepakrtojama. Dviejų grupių vaikai turėjo galimybę bendrauti ir bendradarbiauti, taip pat ir varžytis vieni su kitais. Pramogą vainikavo vaikų plojimai, nuraudę žandukai irgera nuotaika.