…………………………………………………………………………………………………………………………
 
 Vilniaus lopšelio – darželio „SAKALĖLIS“ „Gandriukų“, „Girinukų“ ir „Meškučių“ grupių vaikai priėmė sveikatiados įšūkį „Grūdiniai produktai yra sveikatai palankios mitybos pagrindas“. Buvo organizuotos įdomios ir informatyvios veiklos vaikams apie žmogaus kūno sandarą, maisto svarbą organizmui ir pilno grūdo produktų naudą sveikatai. Išanalizavę informacinę medžiagą vaikai gamino pilno grūdo makaronų ir daržovių draugystės patiekalą, kurį degustavo ir įvertino įstaigos sveikos mitybos specialistė. Pramogos metu vaikai patyrė labai daug teigiamų emocijų, bendravo ir bendradarbiavo, bet svarbiausia įgavo naujų žinių apie maisto svarbą jų sveikatai.
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą Gerda Mitrulevičienė

 ……………………………………………………………………………………………………………………………
 
695-asis Vilniaus gimtadienis !

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
…………………………………………………………………………………………………………………………

2018 – 11 – 16 Vilniaus lopšelyje darželyje “Sakalėlis” vyko tarptautinės tolerancijos dienos minėjimas. Surengtas skaitinių rytas, kurio metu vaikai klausėsi David McKee istorijos apie kitokį drambliuką “Elmerį”. Vėliau knygos personažas Elmeris pakvietė vaikus į aktų salėje veikiantį “tolerantišką kiną”. Vaikai žiūrėjo ir aptarinėjo trumpametražius Pixar ir Walt Disney kompanijų animacinius filmukus tolerancijos tema. Renginį vainikavo bendras darželio darbas – tolerancijos plakato rengimas ir pristatymas. Na, lapkričio 16 – osios diena išties buvo kitokia, bet ne blogąją, o pačiomis geriausiomis prasmėmis.

 
…………………………………………………………………………………………………………………………………
 
Gruodžio 3 – 7 dienomis lopšelis – darželis „Sakalėlis“, vykdydamas prevencinę veiklą prieš patyčias, minėjo Tarptautinę neįgaliųjų žmonių dieną. Savaitės eigoje vaikai susipažino su negalios sąvoka ir rūšimis. Sužinojo, kaip gali padėti neįgaliam žmogui, žaidė įvairius judriuosius žaidimus, rengė plakatus.

Savaitės veiklas vainikavo penktadienio renginys, kurio metu vyko filmukų „Pažink negalią“ peržiūros. Vaikai iš arčiau susipažino su regėjimo ir klausos negalią turinčių žmonių kasdienybe. Darželio logopedė pristatė vaikams gestų kalbą ir net pamokė vaikus gestų kalba pasakyti „labas“, „mama“, „tėtė“.

Po filmų peržiūros vaikų laukė specialiai renginiui paruošta inovatyvi ugdymosi ir tyrinėjimo erdvė „Mano 5 pojūčiai“. Vaikai galėjo žaisti ir laisvai tyrinėti savo penkis pojūčius: regą, klausą, lytėjimą, skonį, uoslę. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sensorinis akvariumas

Sensorinis akvariumas padeda susitelkti, nusiraminti, pritraukia vaiko dėmesį, sužadina jo smalsumą, stimuliuoja protinę veiklą. Ši priemonė plėtoja vizualinę ir jutiminę patirtis.

 

 

 

.

 

 

 

Sensorinė piešimo lenta

Ši piešimo lenta yra skirta kūrybai, žaidimui bei pažinimui. Įvairių spalvų šviesa pritraukia vaiko dėmesį, sužadina jo smalsumą, stimuliuoja protinę veiklą. Šviesa padeda vaikui pamatyti tuos pačius objektus naujai. Su šia priemone galima laisvas žaidimas ir kūryba lavina vaizduotę. Platus panaudojimas ugdymo veiklse.

 

 

 

 

 

 

 

Sensorinės kaladėlės

Kaladėlės užpildytos įvairiomis medžiagomis: spalvotu smėliu, vandeniu/klampiu skysčiu, spalvotais rutuliukais. Ši priemonė pritraukia vaiko dėmesį, sužadina jo smalsumą, padeda plėtoti dėmesio sutelktumą, stimuliuoja protinę veiklą. Jų panaudojimas platus tiek žaidime, tiek ugdomojoje veikloje.

 

 

.

 

 

 

 

 

Sensorinės plytelės

Sensorinės plytelės pritraukia vaiko dėmesį, sužadina jo smalsumą, stimuliuoja protinę veiklą Ši priemonė plėtoja vizualinę ir jutiminę patirtis, skatina judėti bei tyrinėti paviršius. Jų panaudojimas platus tiek žaidime, tiek ugdomojoje veikloje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šviečiantys sensoriniai akmenys

Sensoriniai akmenys padeda susitelkti, nusiraminti, pritraukia vaiko dėmesį, sužadina jo smalsumą, stimuliuoja protinę veiklą. Ši priemonė plėtoja vizualinę ir jutiminę patirtis. Platus panaudojimas tiek ugdomojoje, tiek žaidybinėje veiklose.

 

……………………………………………………………………………………………………………….

 

RESPUBLIKINIO IKIMOKYKLINIŲ UGDYMO ĮSTAIGTŲ PAŽINTINIO – KŪRYBINIO PROJEKTO

„PASAKĖLĖ DŽANIUI RODARIUI”

Ataskaita

 

Projekte dalyvavome trys („gandriukų”, „girinukų” ir „geniukų”) lopšelio – darželio „Sakalėlis” grupės. Dvi savaites plėtojome su pasakomis („Pasaka svečiuose”) susijusias temas ir žinoma daug dėmesio skyrėme pažinčiai su Džanio Rodario kūryba.

Įgyvendinti uždaviniai:

      Įkurta nauja skaitymo erdvė. Iš grupės į grupę savo kelionę pradėjo „Knygų namelis”, kuris kol kas mobilus ir lanko vaikus grupėse, o pavasarį taps stacionarus ir knygos gyvens įstaigos kieme bei džiugins bendruomenę skaitymo džiaugsmu.   Surengta edukacinė pramoga „Čipolino skaitymas” vaikams neįprastoje skaityti erdvėje. Įstaigos salėje buvo skaitomas „Čipolinas”. Kad vaikus sudominti ir skaitymą pateikti kiek kitaip buvo parengtos iliustracijų skaidrės ( vaikai jas matė besikeičiant pagal skaitomą turinį ekrane), skaitoma naudojant mikrofoną (tam, kad visi vaikai puikiai girdėtų Vaikai su tėvais (tėvų įtraukimas į veiklą) iliustravo ir kūrė pasakų knygelę – dovaną „Džaniui Rodariui”. Knygelės pasakėlių pirmos raidės būtent ir sudaro orginalų autoriaus vardą ir pavardę.

 

 

 

 

 

 

 

Projekte dalyvavo: Gerda Mitrulevičienė, Renata Kazėnienė, Jolanta Šymianecienė

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

2018 m. spalio  24 d.  kūrybinių grupių pedagogai, ugdytiniai   kartu su tėveliais džiaugėsi teatralizuota rudens švente “ NUOTYKIAI TETOS ONUTĖS DARŽE“

 

                                                                    

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………….

„Girinukų“ grupės kūrybinės dirbtuvės ir paroda.

Skambant gražiai muzikai vaikai liejo vasaros spalvas ant drugių sparnelių…pavėsinėje padarėme paroda 

Radinių dėžutė

Linksmybės ir daržas

 

 

 ………………………………………………………………………………………………………………….

Širdingą padėką norime pareikšti žmonėms, kurie prisidėjo prie naujų tautinių kostiumų įsigyjimo.

……………………………………………………………

2017 -09-26 dieną, siekiant suteikti  žinių  apie rudens gėrybes, skatinant rinkti įvairią gamtinę medžiagą, demonstruoti išradingumą, kūrybiškumą, saviraišką, bei artėjant “ Tarptautinei šypsenos dienai“  organizavome, dėliojome “ Rudens mandalą“

"DRUGELIŲ", " GENIUKŲ" IR "BORUŽIUKŲ" UGDYTINIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

Auklėtojos: Jolanta Sinkevičienė, Irena Zubrienė, Jolanta Šymianecienė

 

Džiaugsmingas akimirkas užfiksavo pavaduotoja ugdymui Irena Viršilienė

……………………………………………………………..

Rugsėjo 1-oji mūsų darželyje

 Atėjęs ruduo dovanoja gražią ir prasmingą Mokslo ir žinių šventę.  

Ir šį saulėtą rugsėjo pirmosios rytą vaikučiai, nešini balionais ir rudeninėmis gėlytėmis, rinkosi į mūsų darželio kiemą.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PAŽIŪRĖK – PIRMA RUGSĖJO!

PRO RUDENS VARTUS ATĖJO.

SPALVOS KITOS IR ŽIEDAI.

ŪGTELĖJĘ IR VAIKAI…

Vėl su mumis saulutės išbučiuoti pažįstami veidai...

 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 

Šventę vedančios, priešmokyklinio ugdymo pedagogė Zita Lizdenienė ir vyresnioji auklėtoja Dalia Žukauskienė , pasveikino visus susirinkusius su Rugsėjo 1-ąja – Mokslo ir žinių diena.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Darželio direktorė Zita Buitvydienė pasidžiaugė, kad visi su džiugia nuotaika sugrįžo po vasaros atostogų. Vaikučiams ji palinkėjo gražių, įdomių dienų darželyje, kuo daugiau šypsotis ir būti draugiškiems, o pedagogams – sėkmingų, kūrybingų mokslo metų.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Po iškilmingos dalies buvo dainuojamos dainelės, sukami rateliai.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Linksma šiam kiemely,o dabar - pašoki...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eikš- draugystės šokį šoksime visi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Džiaugsmingas akimirkas užfiksavo pavaduotoja ugdymui Irena Viršilienė
 
 
 
 
 
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Respublikinis ikimokyklinių ugdymo įstaigų prevencinis projektas.  

„ŽAIDIMAI MOKO“

Projektą vykdo  auklėtoja metodininkė  Zita Lizdenienė 5-6 m.gr.  

 Irutė Orechovienė  priešmokyklinio  ugdymo pedagogė  6-7 m. gr.

  

Projekto aktualumas 
 §  Nepakankamai išlavintas erdvės ir krypties suvokimas gali kliudyti sėkmingam rašymo ir/ar skaitymo mokymui mokykloje.
 §  Esant orientavimosi erdvėje bei regimojo suvokimo sutrikimams, ugdytiniai prastai atrenka esmines detales, sunkiai orientuojasi klasėje, popieriaus lape, patiria sunkumų sudarant objektų eiles pagal dydį, nustatant kūno judėjimo kryptį (pirmyn, atgal ir kt.) ir judėjimo kryptį daiktų atžvilgiu (stalo kairėje ir pan.) ir pan.
§  Norint išvengti sunkumų, rengiantis mokyklai, reikalinga stimuliuoti pažinimo procesų raidą specialiomis užduotimis, kurios gali būti integruojamos į bet kokią vaikų veiklą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.

  

PROJEKTO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

  § Tikslas – žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti  ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius.

§ Uždaviniai:
§plėsti laiko ir erdvės sąvokas;
§lavinti regimąjį suvokimą, vizualinius procesus (gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus vaizdus), smulkiąją motoriką;
§gausinti žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą
 
 
„Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai
 
 
Sąvokos kairė- dešinė.

Savaitės darbas:
- akcentuoti kairę- dešinę rankas, piešiant popieriaus lape kaire ir dešine rankomis (apvedžiojant delnus, piešiant veidukus ir kt.);

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daikto apvedžiojimas dešine ir kaire rankomis

 

 

 

 

Žaidimas- Aukštai žemai”

 

 

 

 

llgas-trumpas
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Kūrybiniai darbeliai  iš ilgų ir trumpų juostelių
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mano vardo raidelė
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prielinksnių už”,”ant”, “virš”,”po” mokymas
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Savaitės dienos
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tema: “Pirmas – paskutinis”
Kūrybinė veiklaSnaigė
 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nupūsti  snaiges  iki nurodytos vietos. Laimi tas, kuris atpūs snaigę pirmas. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 “ Drugelių“ grupės ugdytiniai

Pieštuką perduodame draugui sėdinčiam iš kairės, po to iš dešinės pusės.

 

Dešinė ranka pas daugumą yra darbininkė, o kairė pagalbininkė. O jeigu vienu metu įdarbini abi rankas...

 

 

Veikla pagal instrukcijas.

   Vaikai, klausydami  žodinių instrukcijų, 

   nukreipia rodykles ( į kairę; žemyn; pritvirtina

   aukštai, nukreiptą į dešinę;  žemai, nukreiptą į

   kairę ir pan.).

 

Keli vaikai vienu metu atlieka tą patį veiksmą (pasilenkia į dešinę, pakelia kairią ranką, pritupia tris krtus ir pan.).

 

Mokomės eilėraštį "Lipo lipo" su pirštukų judesiais. Akcentuojame, kad lipti ežiukai pradėjo nuo apačios, nuo žemai. Lipo aukštyn - į viršų.

 

Komandinis darbas "Ilgas - trumpas - vienodi". Kuri atkarpa įveikiama greičiau ?

 

 

Vaikai nesako:

„Šiandien buvo nelengva diena, gal galėtume pakalbėti ?“

Jie sako:

„Ar pažaisi su manimi ?“

                                                                    Lawrense J. Cohen

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2017 m. sausio 6 dieną ugdytiniai  ir pedagogai smagiai atsisveikino su Kalėdų eglute…

 

 

Ugdytiniai paskutinį kartą prie eglutės šoko ir dainavo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sudie, Kalėdų eglute!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dar taip neseniai laukėme gražiausios metų šventės Šventų  Kalėdų, o štai atskubėję Naujieji metai jau verčia naujus kalendoriaus  lapus, įkvėpdami mus naujiems darbams, naujoms idėjoms ir siekiams.

 

Parengė pavaduotoja ugdymui Irena Viršilienė

 

……………………………………………………………………………………………………………………..

2016 m. gruodžio 14 dieną ugdytiniai džiaugėsi Kalėdų Seneliu

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………

 

    Visa ko pradžia, yra ten, toli vaikystėje, kur žmogus pirmą kartą supranta, kad pasaulyje jis gyvena ne vienas, kad jo rankos, ir širdis privalo ką nors pridengti nuo skausmo, prievartos, melo, kad jis privalo būti žmogumi. Tai aukščiausia ir sunkiausia pareiga.

J. Marcinkevičius

 

 

 

 

 

 

 

Lopšelio – darželio „Sakalėlis“ kolektyvas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Sakalėlis“ – tai bendruomenė, puoselėjanti etnokultūrines vertybes, žadinanti tautiškumą, vykdanti vaikų socializaciją, kurianti savas tradicijas bei nuostatas.

Šventės dieną visoje įstaigoje jautėsi pakili nuotaika. Pedagogai su vaikučiais sukvietė  visus  į šventiškai išpuoštą muzikos salę, kur jų laukė daug malonių netikėtų siurprizų. Susirinkusieji išgirdo darželio himną bei vaikučių  atliekamas smagias daineles.